Zaloguj się do HRnest i przetestuj nowe funkcje już teraz!
Wszystkie Twoje dane są dostępne w nowej wersji. Wystarczy, że zalogujesz się za pomocą swojego loginu i hasła. UWAGA: Zmiany wprowadzone na Twoim koncie w wersji Beta będą widoczne także w obecnym systemie.
Najnowsze zmiany w systemie HRnest:
- Szybki wgląd w liczbę pracowników w działach
- Prosty dostęp do informacji o włączonej weryfikacji dwuetapowej dla konta pracowników
- Szczegółowy podgląd rodzajów umów pracowników w Organizacji
- Dodanie akcji rejestracji czasu pracy z poziomu kalendarza Strony głównej
- Kolorowe oznaczenia statusów wniosków na Stronie Głównej ułatwiające podgląd i podjęcie działań
- Bezpośrednia edycja czasu pracy w raporcie Ewidencja czasu pracy
Szybki wgląd w liczbę pracowników w działach
W Organizacji w zakładce Lista działów dodaliśmy kolumnę Pracownicy. Ta kolumna zawiera informację o liczbie pracowników w danym dziale. Kolumna jest domyślnie włączona i widoczna w tabeli.
Dzięki nowej kolumnie Pracownicy możesz szybko sprawdzić liczbę pracowników przypisanych do poszczególnych działów w Organizacji, w tym także zobaczyć, ilu użytkowników jest nieaktywnych, co ułatwia zarządzanie zespołem.
1. Wybierz w menu głównym Organizacja > Kliknij zakładkę Lista działów
2. Znajdź kolumnę Pracownicy widoczną w tabeli

Prosty dostęp do informacji o włączonej weryfikacji dwuetapowej dla kont pracowników
W Organizacji w zakładce Użytkownicy dodaliśmy możliwość włączenia kolumny Weryfikacja dwuetapowa. Kolumna jest dostępna w menu kolumn i umożliwia przeglądanie pracowników z aktywną weryfikacją.
Nowa opcja w zakładce Organizacja pozwala łatwo sprawdzić, którzy pracownicy korzystają z weryfikacji dwuetapowej – dodatkowego poziomu bezpieczeństwa konta na wypadek utraty hasła. Funkcja ta wspiera monitorować stan zabezpieczeń w firmie zapewniając ochronę wrażliwych danych i większe bezpieczeństwo systemu.
Kolumna nie jest domyślnie włączona, należy uruchomić ją samemu.
- Wybierz w menu głównym Organizacja > Kliknij zakładkę Użytkownicy
- Kliknij ikonę menu kolumny przy dowolnej kolumnie
- Wybierz Kolumny z listy menu kolumny > Zaznacz opcje Weryfikacja dwuetapowa
- Informacje będzie widoczna w kolumnie tabeli

Szczegółowy podgląd rodzajów umów pracowników w Organizacji
W zakładce Użytkownicy w Organizacji zaktualizowano kolumnę Rodzaj umowy, która teraz prezentuje szczegółowe informacje o typie umowy każdego pracownika.
Wcześniej kolumna ograniczała się do prostego wskazania, czy pracownik jest zatrudniony na umowę o pracę (tak/nie). Dzięki tej zmianie można szybko sprawdzić rodzaj umowy i czy jest ona właściwa. Szybko można również zweryfikować jak rozkładają się one w firmie czy działach, co ułatwia analizę i zarządzanie zatrudnieniem.
Kolumna Rodzaj umowy nie jest domyślnie włączona i należy uruchomić ją samemu.
- Wybierz w menu Organizacja > Użytkownicy
- Kliknij ikonę menu kolumny przy dowolnej kolumnie
- Wybierz Kolumny z listy > Zaznacz opcje Rodzaj umowy
- Informacje o rodzaju umowy pracowników będą widoczne w tabeli
Dodanie akcji rejestracji czasu pracy z poziomu kalendarza Strony głównej
W widoku Kalendarza na Stronie Głównej dodaliśmy możliwość rejestrowania czasu pracy.
Opcja ta została dodatkowo udostępniona w ramach rozwijanego menu akcji dodawania (ikona plusa „+”) dla konkretnego dnia tygodnia i wybranego pracownika. Po jej wybraniu formularz rejestracji czasu pracy pojawia się nad kalendarzem, analogicznie jak w przypadku zaznaczenia pola dnia/daty w kalendarium. Ewidencja godzin pracy będzie zgodna z trybem wybranym dla pracownika w konfiguracji.
Zmiana ta sprawia, że dodawanie godzin pracy dla pracownika jest bardziej intuicyjne. Przełożony i Dział Kadr mogą w prosty sposób zarządzać czasem pracy z poziomu Strony Głównej, bez konieczności przechodzenia do rejestracji czasu pracy.
- Wybierz w menu Strona Główna
- Przejdź do widoku Kalendarza tygodniowego > Wybierz z listy Pracownika
- Kliknij Dodaj „+” (ikona plusa dla wybranego dnia /daty), dla której chcesz zarejestrować czas pracy
- Wprowadź czas pracy w wyświetlonym formularzu powyżej Kalendarza

Kolorowe oznaczenia statusów wniosków na Stronie Głównej ułatwiające podgląd i podjęcie działań
W sekcji Ostatnie Zmiany na Stronie Głównej, wystawionemu wnioskowi wymagającemu podjęcia akcji przypisano ikonę w kolorze odzwierciedlającym jego aktualny status. Oznaczenia kolorystyczne wniosków są zgodne z oznaczeniami widocznymi w innych sekcjach systemu (np. kalendarz, statusy wniosków), zapewniając spójną i intuicyjną obsługę w całym systemie.
Dzięki tej zmianie pracownik lub przełożony od razu widzi, które wnioski wymagają podjęcia akcji, co znacznie oszczędza czas na ich weryfikację.
Kolory statusów:
- Niebieski – wniosek wystawiony
- Jasny pomarańczowy – wniosek oczekuje na edycję
- Ciemny pomarańczowy – wniosek wymaga korekty
- Zielony – wniosek zaakceptowany
- Czerwony – wniosek anulowany

Powyższe zdjęcie jest z perspektywy konta pracownika.
Kliknięcie w dokument w tej sekcji umożliwia także szybkie przejście do szczegółów i możliwości akceptacji z poziomu okna pop-up.
- Wybierz w menu Strona Główna
- Przejdź do sekcji Ostatnie zmiany
- Sprawdź kolor wniosku lub ikony – jej kolor odpowiada statusowi wniosku
- Kliknij w dokument, aby otworzyć okno pop-up i podjąć odpowiednią akcję (np. akceptację, korektę lub edycję)

Bezpośrednia edycja czasu pracy w raporcie Ewidencja czasu pracy
W raporcie Ewidencja czasu pracy umożliwiliśmy bezpośrednią edycję godzin pracy poprzez kliknięcie w niebieski link zarejestrowany zakres godzin. W poprzedniej wersji systemu edycja była możliwa poprzez wybór ikonki ołówka widocznej obok godzin. W nowej wersji usunięto nadmiarowy element graficzny, co sprawia, że widok tabeli jest bardziej przejrzysty i prostszy w obsłudze.
Zmiana ta umożliwia szybszą weryfikację godzin oraz ich aktualizację. Wystarczy wybrać pracownika, odnaleźć odpowiedni dzień i kliknąć w podane godziny. Następnie wprowadzone zmiany można zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
- Wybierz w menu Czas pracy > Raporty
- Kliknij zakładkę Ewidencja czasu pracy
- W tabeli odnajdź zakres godzin, które chcesz edytować, i kliknij na link w kolumnie Czas pracy (od-do)
- Wprowadź zmiany w oknie edycji i zatwierdź, klikając Zapisz

