Your KAYA to polska marka ekologicznych produktów do higieny intymnej, dostępnych również w subskrypcyjnym modelu sprzedaży. Marka Your KAYA została założona w 2017 roku w odpowiedzi na lukę w prawie europejskim, które nie wymaga od producentów ujawniania składów produktów menstruacyjnych. Your KAYA to także społeczność podobnie myślących osób, które jednoczy tematyka związana z oswajaniem seksualności, zaangażowaniem społecznym i środowiskowym.
Cyfryzacja procesów HR to jeden z czołowych trendów w skutecznym zarządzaniu współczesną firmą. Nie ma dnia, żeby na internetowych grupach związanych z prowadzeniem biznesu nie padło pytanie o polecenie programów czy aplikacji ułatwiających zarządzanie urlopami, ewidencję czasu pracy, czy przechowywanie firmowej dokumentacji.
Jako młoda i nowoczesna firma, Your KAYA od początku stawiała na cyfrowe zarządzanie zespołem. Wynikało to też z trybu pracy – część zespołu pracuje całkowicie zdalnie, część hybrydowo. Nie bez znaczenia jest również postawa proekologiczna, którą firma bierze pod uwagę w każdym aspekcie i obszarze swojej działalności. Tak jak firma oferuje organiczne i w pełni biodegradowalne produkty wraz z opakowaniem, tak samo szuka ekologicznych rozwiązań w swoim otoczeniu biznesowym, stąd decyzja o ograniczeniu do niezbędnego minimum papierowej dokumentacji. Papierowe wnioski urlopowe zdecydowanie należą do tej zbędnej grupy.
Dotychczas firma nie korzystała z dedykowanego narzędzia, a wnioski urlopowe były wysyłane drogą mailową. Sytuacja się skomplikowała, kiedy organizacja zaczęła gwałtownie się rozwijać.
Odzyskanie kontroli nad rosnącą ilością codziennych formalności kadrowych to jedno z największych wyzwań szybko rozwijających się firm. Znaczną część z nich stanowią wymagane prawem formalności kadrowe takie jak udzielanie urlopów, ewidencja czasu pracy, rozliczanie nadgodzin, pilnowanie terminów ważności umów, badań lekarskich, czy szkoleń BHP. HRnest pozwala obsługiwać wszystkie te procesy w zintegrowany i przejrzysty sposób z jednego panelu.
Szybki wzrost firmy to jeden z powtarzających się powodów, dla których firmy decydują się na HRnest. Im więcej pracowników, tym większe ryzyko popełnienia błędu, czy to podczas rozliczania urlopów, czy też ewidencji czasu pracy. Poprzednie metody przestają efektywnie funkcjonować, zajmują coraz więcej czasu i skupienia kosztem rozwoju biznesu. Jest to moment, w którym warto usprawnić działania z pomocą systemu HRnest.
W Your KAYA największym problemem okazał się brak informacji dotyczący nieobecności pracownika, co szczególnie było uciążliwe dla reszty zespołu. Pracownicy nie mogli się odpowiednio przygotować i zabezpieczyć, co powodowało przestoje w projektach, ponieważ nagle trzeba było zmieniać organizację pracy. Dlatego jak tylko firma założyła konto w systemie HRnest, od razu przekazała loginy swoim pracownikom.
Kalendarz w HRnest to podstawowe narzędzie pracy zarówno dla managerów, jak i pracowników. Nie tylko umożliwia planowanie urlopów, ale też pozwala kontrolować nieobecności zespołu, ustalając np. maksymalną liczbę nieobecnych pracowników.
Jedną z największych bolączek managerów jest permanentny brak czasu. HRnest posiada przejrzysty i intuicyjny interfejs użytkownika, który od razu po zalogowaniu dostarcza najważniejszych informacji. Nie ma też potrzeby ciągłego logowania się do systemu – o najważniejszych wydarzeniach przełożony jest powiadamiany mailowo.
Również pracownicy bardzo szybko docenili system i od razu, po zalogowaniu zaczęli wystawiać wnioski urlopowe i tworzyć plany urlopowe.
Co istotne, firma na początku nie miała w swoim zespole osoby wyznaczonej do zarządzania HR-ami i dopiero z biegiem czasu, kiedy pojawiło się to stanowisko, system naturalnie zaczął wspierać jej zadania. W HRnest każdy użytkownik ma własny dostęp z odpowiednimi uprawnieniami. Aplikacja pomaga managerom, działom HR i wszystkim pracownikom.
Przed pojawieniem się HRnest, wszelkiego rodzaju dane personalne były przechowywane w kilku miejscach. Było to dość uciążliwe, bo powodowało niepewność, czy aby na pewno są one tam bezpieczne i czy nie istnieje ryzyko ich utraty. Dlatego Your KAYA z ulgą przeniosła je wszystkie do jednego systemu.
W HRnest bezpieczeństwo danych to najwyższy priorytet - chronią je najbezpieczniejsze serwery (Microsoft® Azure®, zgodnych ze światowymi i branżowymi standardami), a co 24 godziny tworzone są kopie zapasowe wszystkich baz danych. Regularnie też testowane są procedury przywracania tych kopii.
Dla Your KAYA zarówno w działaniach zewnętrznych, jak i wewnętrznych najważniejsza jest transparentność. HRnest pozwolił uporządkować wewnętrzne procesy kadrowe i sprawił, że stały się one bardziej przejrzyste dla wszystkich członków zespołu. Osoby odpowiedzialne za HR wiedzą, gdzie znajdą potrzebną dokumentację pracowniczą, a system przypomni im o ważnych terminach i dopilnowaniu formalności, natomiast szefowie mają spokojną głowę i mogą skupić się na tym, co jest naprawdę ważne dla ich biznesu. Odczuwalne są też korzyści dla pracowników:
Również z myślą o pracownikach jako jeden z benefitów dostępnych w Your KAYA, dodano nowy typ wniosku urlopowego, a mianowicie urlop menstruacyjny. Wcześniej pracownicy przekazywali sobie takie informacje przez firmowy komunikator, ale wraz ze wzrostem zatrudnionych, pojawiła się potrzeba formalizacji. Teraz taki dzień jest odpowiednio oznaczony w systemie, a pracownicy wiedzą, że nagła nieobecność członka zespołu jest jak najbardziej usprawiedliwiona.