Close
ikona kartoteka

moduł

KARTOTEKA

Ogólne
Wnioski
Umowy
Badania lekarskie
Szkolenia BHP
Własne powiadomienia
Kompetencje
Zasoby
Dokumenty
Powiadomienia

Jak udostępnić pracownikom PIT-11?

Dzięki tej instrukcji dowiesz się, jak dodać dokument oraz mieć pewność, że pracownik zapoznał się z dokumentem, a także jak dodać PIT-y masowo dla wielu pracowników.

UWAGA: instrukcja dotyczy nowej wersji systemu HRnest. Zaloguj się swoim loginem i hasłem, a wszystkie dane jakie posiadasz w starej wersji znajdziesz również tam.

Dodawanie PIT-u 11 oraz wymóg zapoznania się z nim

Krok 1

Z menu Kartoteki wybierz sekcję Dokumenty.

Krok 2

Po prawej stronie kliknij w zielony przycisk „Dodaj dokument”.

Krok 3

Po dodaniu nazwy i opisu (opcjonalnie) dokumentu, oznacz okienko dotyczące wymogu zapoznania się z nim oraz powiąż go z konkretnym pracownikiem. Dołącz także PIT pracownika jako załącznik.

Następnie przejdź dalej klikając „Zapisz i dalej”.

Uwaga: powiązanie oznacza, że dokument w jakimś sensie dotyczy tego Pracownika, ale wcale nie musi zostać mu udostępniony.

Krok 4

Po przejściu na zakładkę Prawa dostępu kliknij niebieski przycisk dodawania oraz wybierz „Dodaj dostęp dla użytkowników”.

Krok 5

Wybierz osobę, do której należy PIT, aby otrzymała dostęp do podglądu załączonego pliku oraz kliknij „Dodaj”.

Krok 6

Następnie w zakładce Prawa dostępu kliknij w „Wyślij powiadomienie”, aby dany pracownik otrzymał informację, że jego PIT jest dostępny w systemie.

System poinformuje Cię poprzez zielone powiadomienie u góry, że wiadomość ta dotarła do pracownika.

Masowe dodawanie PIT-ów 11

Krok 1

Z menu wybierz Konfigurację i w zakładce Akcje masowe przejdź do opcji „Dodaj zbiorczo”.

Krok 2

Przy opcji „Dodaj wiele” wybierz „Dokumentów”.

Krok 3

Nazwij pliki (PIT-y pracowników) zgodnie z mailem, loginem bądź userId pracownika, aby został on połączony z odpowiednią osobą.

Możesz wybrać jeden z czterech form zapisywania pliku. W dwóch z nich możesz uwzględnić nazwę pliku (PIT-11).

  • login_pracownika – loginem może być e-mail
  • login_pracownika.nazwa_pliku – loginem może być e-mail, wtedy nazwa pliku nie może zawierać kropki. Np. PamBeesly@Dundermifflin.PIT_11
  • userId
  • userId.nazwa_pliku

Załącz wszystkie przygotowane pliki w jednym miejscu.

Na tej podstawie system udostępni dany załącznik określonemu pracownikowi. Użytkownicy będą również automatycznie oznaczeni jako Powiązani z dokumentem.
Login pracownika, jak i userid znajdziesz, eksportując listę pracowników w zakładce Organizacja.

UWAGA: Inne nazwy plików będą blokowane, dotyczy to również sytuacji, gdy nazwa dokumentu i pliku dodawanych dokumentów jest identyczna.

Krok 4

Uzupełnij pole dotyczące nazwy dokumentu oraz (opcjonalnie) jego opis. Zaznacz okienko pokazania pliku pracownikowi oraz wymóg zapoznania się z nim.

Kliknij „Dodaj” i gotowe!