Jak prawidłowo dbać o komptencje pracowników i zasoby firmy?
Twoja firma to nie tylko ludzie, ale też sprzęt, którym się posługują. Laptop, telefon, samochód, czytnik – bez nich nie ma działania. Ale bez systemu, który przypilnuje, co gdzie jest i kto z tego korzysta, bardzo łatwo coś zgubić z oczu.
To samo dotyczy kompetencji. Certyfikaty, szkolenia, uprawnienia – to one pomagają podjąć decyzję, kto nadaje się do konkretnego zadania i kiedy trzeba coś odnowić.
HRnest daje Ci jedno miejsce, w którym możesz to wszystko śledzić. Systematycznie, konkretnie i na podstawie danych, nie domysłów.
Zasoby i kompetencje – wszystko w jednym miejscu
HRnest pomaga Ci monitorować firmowy sprzęt i śledzić kompetencje pracowników – bez notatek w Excelu i bez domyślania się, kto ma co na stanie lub jakie szkolenie za sobą.
W Kartotece, po lewej stronie, znajdziesz dwie zakładki:
– Zasoby – do zarządzania sprzętem i wyposażeniem,
– Kompetencje – do monitorowania szkoleń, uprawnień i certyfikatów.

Zarządzanie kompetencjami w HRnest
Sekcja Kompetencje służy do zbierania i zarządzania informacjami o dodatkowych kwalifikacjach i uprawnieniach Twoich pracowników.
Kompetencje to zbiór umiejętności indywidualnych, predyspozycji zawodowych i wiedzy specjalistycznej, które są istotne dla wykonywania pracy zawodowej.
Kompetencje mogą obejmować:
- poziom wykształcenia
- znajomość języków obcych
- obsługę komputera i oprogramowania
- ukończone kursy i szkolenia
- posiadanie prawa jazdy i uprawnień do prowadzenia maszyn
- certyfikaty zawodowe
Przejdziemy teraz krok po kroku ścieżkę dodawania rodzaju kompetencji oraz przypisywania jej pracownikowi.
Dodawanie nowego typu kompetencji
Za pomocą konta Działu Kadr możesz tworzyć typy kompetencji, aby później móc przypisywać je do poszczególnych pracowników.
U góry w menu (⋮) znajduje się przycisk Dodaj nowy typ kompetencji.

Po przeniesieniu do Konfiguracji do sekcji Kartoteka kliknij w duży +, który znajduje się przy Rodzaje kompetencji.

Po wpisaniu nazwy kompetencji pamiętaj, aby kliknąć Zapisz.

Dodawanie kompetencji pracownikowi
Gdy typy kompetencji zostaną już utworzone wystarczy przejść w Kartotece do Kompetencji i wybrać Przypisz kompetencje do Pracownika.
Uzupełnić odpowiednie rubryki i kliknąć Dodaj.

Dzięki filtrowaniu danych, które znajduje się nad listą, przełożeni mogą łatwo sprawdzić, jakie kompetencje mają konkretne osoby. Mogą także szybko wyszukać tych, którzy posiadają określone umiejętności, certyfikaty czy uprawnienia, aby idealnie nadawali się do stojącego przed nimi zadania.
Zero zgadywania, zero przekopywania się przez arkusze – wszystko jest tam, gdzie trzeba.

Pokaż listę kompetencji przełożonemu
Listę kompetencji możesz udostępnić przełożonym – dzięki temu lepiej znają możliwości swojego zespołu i szybciej podejmują decyzje.
Aby to ustawić, przejdź do Konfiguracji, czyli ikony koła zębatego po lewej stronie, następnie w sekcji Kartoteka kliknij Ustawienia.

Następnie przy pozycji Pokaż listę kompetencji przełożonemu przesuń suwak, aby był aktywny.

Telefon, samochód, drukarka? Dodawanie nowego zasobu
W HRnest możesz zarządzać dowolnymi zasobami i prowadzić przejrzysty i kompleksowy rejestr sprzętu firmowego. Aby dodać nową pozycję, analogicznie do kompetencji, należy wejść w zakładkę Zasoby i następnie kliknąć w Stwórz nowy zasób.

Aby dodać nowy zasób firmowy, przejdź do zakładki Konfiguracja – dokładnie tak, jak w przypadku kompetencji.
Kliknij duży przycisk +, uzupełnij dane i wybierz odpowiednie rubryki dotyczące jego przetrzymywania.
Na koniec kliknij Zapisz, a zasób trafi do systemu.

Przypisywanie zasobu pracownikowi
Każdy dodany zasób możesz przypisać do konkretnego pracownika, który aktualnie z niego korzysta.
W Kartotece przy liście Zasobów wystarczy kliknąć Przypisz zasób, uzupełnić formularz i wskazać osobę, której został przekazany.
Możesz też dodać unikalny identyfikator, opis oraz załączyć dokument – np. protokół przekazania sprzętu.
Wszystko jest zapisane w systemie – bez zgadywania, kto ma co i od kiedy.

HRnest pozwala nie tylko przypisać sprzęt do konkretnego pracownika, ale też kontrolować, czy został on zwrócony.
Każdy zasób możesz oznaczyć jako oddany – bez śledzenia tego w głowie czy na karteczkach.

Masz więc pełną kontrolę nad kompetencjami pracowników i zasobami firmy.
To porządek, który gwarantuje spokój i wspiera rozwój Twojej organizacji.
