Jak prawidłowo dbać o komptenecje pracowników i zasoby firmy?
Twoja firma składa się z ogromnej ilości elementów. Każdy człowiek, ale także każdy zakupiony przedmiot ma swoje przeznaczenie, które finalnie ma doprowadzić do jej prawidłowego funkcjonowania i rozwoju.
Telefon, laptop, czytnik czy samochód to często narzędzia bez których firma nie byłaby w stanie funkcjonować, a jednak w ferworze innych zadań bardzo łatwo zapomnieć o ich monitorowaniu.
Skuteczne zarządzanie nimi wymaga podejścia opartego na danych i systematycznego monitorowania zmian i postępów.
Równie ważne są kompetencje Twoich pracowników – odbyte szkolenia, uprawnienia czy certyfikaty, dzięki którym możesz łatwiej podjąć decyzję, kto lepiej nadaje się do konkretnego zadania.
HRnest pomaga w monitorowaniu zasobów firmowych i śledzeniu ich wykorzystania
W menu Kartoteki na pasku po lewej stronie znajdziesz dwie służące temu zakładki:
- Zasoby
- Kompetencje

Zobacz jak działa każda z nich!
Zarządzanie kompetencjami w HRnest
Sekcja Kompetencje służy do zbierania i zarządzania informacjami o dodatkowych kwalifikacjach i uprawnieniach Twoich pracowników.
Kompetencje to zbiór umiejętności indywidualnych, predyspozycji zawodowych i wiedzy specjalistycznej, które są istotne dla wykonywania pracy zawodowej.
Kompetencje mogą obejmować:
- poziom wykształcenia
- znajomość języków obcych
- obsługę komputera i oprogramowania
- ukończone kursy i szkolenia
- posiadanie prawa jazdy i uprawnień do prowadzenia maszyn
- certyfikaty zawodowe
Dzięki funkcji filtrowania danych przełożeni mogą łatwo sprawdzać, jakie kompetencje mają określone osoby oraz wyszukać osoby, które dysponują pożądanymi umiejętnościami.
Jeśli w Dunder Mifflin pojawi się klient, który mówi wyłącznie w języku francuskim, możesz wyfiltrować, który z Twoich sprzedawców mówi w tym języku i przydzielić go do potencjalnego klienta.

System filtrów pozwala w prosty sposób wyszukać interesujące nas kompetencje i przypisane do nich osoby.
Za pomocą konta Działu HR możesz tworzyć typy kompetencji i przypisywać je do poszczególnych pracowników. U góry po lewej stronie znajduje się przycisk Dodaj nowy typ kompetencji.

Następnie wystarczy wpisać kompetencję i kliknąć przycisk Dodaj.

Pokaż listę kompetencji przełożonemu
Listę kompetencji możesz udostępniać również przełożonym danego działu. Pozwala to usprawnić przepływ informacji w firmie na temat możliwości Twojego zespołu.
Wystarczy przejść na stronę Konfiguracji, której przycisk znajduje się na dole po lewej stronie. Następnie pod modułem Kartoteka kliknąć w Ustawienia.

Następnie przy pozycji Pokaż listę kompetencji przełożonemu należy zmienić wybór.

Zarządzanie zasobami w HRnest
W HRnest możesz zarządzać dowolnymi zasobami i prowadzić przejrzysty i kompleksowy rejestr sprzętu firmowego. Aby dodać nową pozycję, analogicznie do kompetencji, należy wejść w zakładkę Zasoby i następnie kliknąć w Stwórz nowy zasób.

Następnie uzupełnić wszelkie niezbędne informacje i kliknąć Dodaj.

Każdy dodany zasób możesz połączyć z konkretnym pracownikiem, który jest akurat w jego posiadaniu. Wystarczy kliknąć w Przypisz zasób i uzupełnić w formularzu wszystkie pola. Możesz przypisać także unikalny identyfikator oraz dołączyć dodatkowy dokument, np. protokół przekazania sprzętu.

Po uzupełnieniu danych wystarczy kliknąć przycisk Zapisz.
HRnest pozwala Ci także oznaczać zwrócony sprzęt firmowy oraz kontrolować czy jakieś sprzęty nie zostały zwrócone zgodnie z ustalonym terminem:

Specjalna kategoria umożliwia śledzenie danego zasobu oraz określenie czy został on zwrócony.
Z systemem zarządzania zasobami w HRnest dotrzesz do najważniejszych informacji na temat konkretnego sprzętu firmowego jednym kliknięciem:
- Kto i kiedy pożyczył dany zasób?
- U kogo obecnie dany zasób się znajduje?
- Kiedy dany zasób może zostać przekazany kolejnej osobie?
Dzięki temu będziesz mieć pełną kontrolę nad potencjałem Twojej firmy i podejmować decyzje, które przyczynią się do jej dalszego rozwoju.
Czas na quiz! Sprawdźmy, czy udało Ci się zrozumieć różnicę pomiędzy Zasobami a Kompetencjami w HRnest.