Czy wiesz, że dobry onboarding nowego pracownika może wpłynąć na jego całą ścieżkę kariery w Waszej firmie?
Według badań przeprowadzonych przez UrbanBound aż 77% pracowników, którzy uczestniczyli w dobrze przygotowanym onboardingu, osiągnęło swoje kluczowe wskaźniki efektywności (KPI).
Jest to etap, na którym warto dać pracownikowi czas na zapoznanie się z konkretnymi zadaniami oraz nowymi współpracownikami. Warto więc zadbać także o poprawne przygotowanie i uzupełnienie dokumentacji, aby pracownik ze spokojną głową mógł poznać całą kulturę firmy.
Zapoznanie się z umową, regulaminami, statutami oraz instrukcjami
W trakcie procesu przyjmowania nowego pracownika jednym z kluczowych zadań jest upewnienie się, że pracownik zapoznał się ze wszystkimi dokumentami dotyczącymi rozpoczęcia pracy w firmie.
Oprócz umów należy uwzględnić regulaminy, statuty oraz różnego rodzaju instrukcje, które wyjaśniają sposób działania w firmie.
Aby uniknąć sytuacji, w której pominiemy jeden z ważnych dla firmy dokumentów, w HRnest istnieje funkcja przypominającą pracownikowi o konieczności zapoznania się z konkretnymi dokumentami. Wystarczy dodać dany dokument do Kartoteki pracownika i zaznaczyć, że pracownik musi się z nim zapoznać.
Automatyczne powiadomienia mailowe
Od tego momentu w HRnest zostanie włączony system automatycznych powiadomień mailowych, które przypomną wskazanym pracownikom o konieczności zapoznania się z dokumentami dodanymi do ich kartoteki.
Na koncie pracownika w module Kartoteka, w zakładce Dokumenty pojawi się dodany przez Ciebie dokument wraz z przyciskiem umożliwiającym zapoznanie się z nim:

Za pomocą przycisku Zapoznaj się pracownik przejdzie do szczegółów wysłanego dokumentu.
W kolejnym oknie może pobrać dany dokument, a po zapoznaniu się z nim oznaczyć ten fakt za pomocą przycisku Zapoznałem(am) się:

Kliknięcie przycisku jest równoznaczne z wysłaniem do pracodawcy informacji o tym, że dokument został przez pracownika otwarty i przeczytany.
Kiedy pracownik potwierdzi zapoznanie się z dokumentem za pomocą przycisku w systemie, Ty również zostaniesz powiadomiony o tym fakcie za pomocą zmiany wyglądu ikony przy dokumencie:

Zmiana statusu następuje automatycznie w chwili kliknięcia przycisku Zapoznałem się przez pracownika.
Automatyczne przypomnienia
Ponadto, jeśli osoba nie zapozna się z dokumentem, będzie ona stale otrzymywać raz w tygodniu powiadomienie mailowe z przypomnieniem o takiej konieczności.
Dodaj nowe dokumenty, z którymi muszą zapoznać się Twoi pracownicy!
Poznaliśmy teraz perspektywę pracownika, czas na punkt widzenia działu kadr.
Nowy pracownik – Dwight, wręcz uwielbia czytać nowe instrukcje i obowiązujące w firmie prawa. Pomóż Pam dodać dokumenty, z którymi musi się on zapoznać nim rozpocznie pozyskiwanie nowych klientów.