- Informacje
Najczęstsze pytania.
I szybkie odpowiedzi.
Zamiast przerzucać Cię między zakładkami i linkami, podajemy gotowe odpowiedzi – jasno, konkretnie i po ludzku.

1. HRnest jako narzędzie
Czym jest HRnest?
Jest systemem działającym jako SaaS (Software as a service), z którego korzysta się na zasadzie subskrypcji. To narzędzie obsługuje 4 moduły i pomaga w usprawnieniu procesów HR w firmach od 5 do 1000 pracowników.
Jakie są moduły?
HRnest ma 4 moduły: Urlopy, Czas pracy, Delegacje i Kartoteka. Urlopy to moduł bazowy – musisz go mieć, jeśli chcesz korzystać z Czasu pracy lub Kartoteki. Delegacje działają niezależnie – możesz kupić je osobno.
Jak zacząć testować?
Testowanie zaczyna się od założenia darmowego konta. Po podaniu wstępnych, niezobowiązujących informacji można przez 14 dni testować wszystkie możliwości HRnest.
Ile kosztuje korzystanie z systemu?
Cena narzędzia zależy od ilości pracowników oraz wybranych modułów. Dodatkowym czynnikiem jest także wybranie okresu – wykupując HRnest na rok zyskuje się ok. 20% zniżki.
2. Sprawy techniczne
Jakie są wymagania techniczne do korzystania z systemu?
HRnest działa na komputerach i urządzenie mobilnych z dostępem do internetu (smartfon, tablet). Narzędzie otwiera się poprzez zainstalowaną przeglądarką internetową (Chrome, IE, Safari, Firefox czy Opera).
Jakie integracje oferuje HRnest?
System łączy się z wieloma programami Kadrowo-Płacowymi. Posiada także integracje z Kalendarzami (Outlook czy Gmail) oraz aplikacją Slack, z której możesz bezpośrednio wykonywać działania systemowe.
Czy istnieje możliwość korzystania z API?
Tak, HRnest posiada API, dzięki któremu połączysz system z własnymi aplikacjami.
Czy HRnest posiada wersje mobilną?
Tak, system można otworzyć również na wszystkich urządzeniach mobilnych z dostępem do internetu. Nie trzeba nawet pobierać aplikacji! Wystarczy wbudowana przeglądarka internetowa.
Ile czasu zajmuje konfiguracja systemu?
Dzięki wygodnym szablonom, przygotowanym w arkuszu Excel, przeniesienie danych MŚP zajmuje około jednego dnia. Pracownicy mogą korzystać z HRnest od razu po otrzymaniu loginu.
3. Proces wdrożenia
Czy wsparcie supportu otrzymuję już podczas okresu testowego?
Tak, w każdej chwili możesz liczyć na nasze wsparcie – wszelkie pytania można zadawać drogą mailową, telefonicznie, na czacie lub poprzez formularz na stronie https://hrnest.pl/kontakt.
Czy mogą usunąć dane z okresu testowego i zacząć od nowa rozpoczynając subskrypcję?
Tak. W trakcie okresu testowego nie musisz podawać prawdziwych danych. Gdy zdecydujesz się na korzystanie z usługi wystarczy zarejestrować nowe konto i tam wprowadzić dane dotyczące faktury.
Jak wygląda rezygnacja z okresu testowego?
Okres testowy wygasa po 14 dniach. Otrzymasz powiadomienie, które przypomni Ci, że ten czas dobiega końca. Jeśli nie uzupełnisz danych do faktury, konto zostanie zdezaktywowane.
Czy konto automatycznie przechodzi na wersję płatną?
Nie, aby rozpocząć korzystanie z usługi należy zdecydować się na subskrypcję.
Czy można masowo przenieść dane do systemu?
Tak, przygotowaliśmy gotowe, przejrzyste szablony w powszechnie znanym narzędziu Excel. Dzięki temu przeniesienie wszystkich danych w MŚP zajmuje około jednego dnia.
4. Proces zakupu
Jak wygląda system rozliczeniowy?
System HRnest posiada model subskrypcyjny. Płatności można dokonywać kwartalnie bądź rocznie.
Czy wliczają się konta byłych pracowników?
Nie, limit kont Pracowników dotyczy jedynie aktywnych kont. Ilość kont byłych pracowników nie ma ograniczeń. Konta, które zostały dezaktywowane ponownie wracają do puli kont do wykorzystania w ramach limitu.
Czy można zmienić pakiet ilości pracowników?
Tak. Zmiana pakietu na niższy jest uwzględniana dopiero w następny okresie rozliczeniowym. Wyższy pakiet zostaje aktywowany po dopłaceniu do wyższego abonamentu.
Czy można zmienić ilość wykupionych modułów?
Tak – możesz dokładać lub rezygnować z modułów, kiedy chcesz. Urlopy to podstawa systemu. Do nich możesz dobrać Czas pracy, Kartotekę albo Delegacje. Delegacje działają też niezależnie – możesz kupić tylko ten moduł, bez pozostałych.
Czy konta Kierownika i Działu Kadr są dodatkowo płatne?
Nie, konto Kierownika jest traktowane jako aktywne konto Pracownika, natomiast konta Działu Kadr nie są w ogóle wliczane do puli kont i są darmowe.
Czy w cenę wliczony jest VAT?
Nie, w cenniku zawarte są kwoty netto. Do podanych cen należy doliczyć podatek VAT 23%.
Jak wygląda rezygnacja z subskrypcji?
Zakupu dokonuje się na kwartał bądź rok. Po nieprzedłużeniu subskrypcji umowa wygasa.
5. Panel pracownika
W ilu językach można korzystać z systemu?
System działa w 6 językach: polskim, angielskim, francuskim, rosyjskim, hiszpańskim i niemieckim.
Co w sytuacji, gdy pracownik nie korzysta z maila i komputera?
HRnest jest bardzo prosty w obsłudze na każdym urządzeniu. W wyjątkowych sytuacjach można utworzyć w firmie stanowisko z dostępem do komputera/smartfona, bądź rejestrować czas z poziomu konta kierownika. Loginy, hasła czy kody QR można także za pomocą jednego przycisku wydrukować prosto z systemu.
Czy system działa, gdy pracownicy korzystają z różnych stref czasowych?
Tak, system oraz integracje z kalendarzami dopasowane są do pracowników pracujących w różnych strefach czasowych.
Czy interfejs pracownika wygląda tak samo jak dla Działu Kadr?
Tak, aczkolwiek jest on znacznie bardziej ograniczony. Wszystkie działania zostały uproszczone tak, aby każdy pracownik w jak najmniejszej ilości kroków wykonał niezbędną czynność.
6. Bezpieczeństwo
Jakich standardów bezpieczeństwa przestrzega HRnest?
Korzystamy z najlepszych serwerów – Microsoft® Azure®, zgodnych ze światowymi i branżowymi standardami, w tym również RODO. Używamy także szyfrowania, kopii zapasowych oraz posiadamy Inspektora Ochrony Danych. Aby dowiedzieć się więcej przejdź na naszą stronę bezpieczeństwa .
Czy system odpowiada wymaganiom przy zewnętrznych kontrolach?
Tak, system tworzy automatyczne raporty z wszystkimi niezbędnymi danymi. HRnest informuje także, które dokumenty wymagają przygotowania w wersji papierowej.
Czy korzystając z systemu nie będę już musiał prowadzić dokumentacji papierowej?
Niestety nie. Zgodnie z polskim prawem niektóre dokumenty należy przechowywać w wersji papierowej. Jest ich niewiele, a system poinformuje Cię, które z nich powinny zostać tak przygotowane.
Co dzieje się z poufnymi danymi, gdy rezygnuję z systemu?
Dane zostają usunięte z naszego systemu.
- Konsultacja
- Doradztwo
- 15 min
Masz dość chaosu w HR? Porozmawiajmy, jak to ogarnąć.
Umów się na krótką rozmowę – bez slajdów, bez sprzedaży na siłę. Po prostu sprawdzimy, czy HRnest pasuje do Twojej firmy.

