Do HRnest właśnie zawitała kolejna porcja usprawnień. Tym razem skupiliśmy się na temacie, którego nigdy za wiele: bezpieczeństwie Twoich danych. Od dziś możesz dodatkowo zabezpieczyć konta pracowników i swoje w HRnest poprzez weryfikację dwuetapową. Sprawdź, jakie to proste:
Jak aktywować weryfikację dwuetapową w HRnest?
Możliwość uruchomienia podwójnej autoryzacji logowania dostępne jest z każdego rodzaju konta – Pracownika, Kierownika i Działu kadr (także dodatkowych kont).
Uwaga: Aby korzystać z dwustopniowego logowania, wymagane jest posiadanie adresu e-mail przypisanego do konta w HRnest.

Zobacz także:
Jak uruchomić weryfikację dwuetapową? (konto Pracownika i Kierownika)
Jak uruchomić weryfikację dwuetapową? (konto Działu kadr)
Jeżeli chcesz, aby wszyscy użytkownicy HRnest w Twojej firmie logowali się za pomocą weryfikacji dwuetapowej, możesz ustawić to z poziomu konta Działu kadr. Aby to zrobić, wybierz zakładkę Konfiguracja, a następnie wybierz opcję Bezpieczeństwo widoczną na kafelku Ustawienia ogólne.

Po włączeniu tej opcji wszystkie konta Twojej firmy w HRnest będą obowiązkowo logować się za pomocą weryfikacji dwuetapowej. W tym wypadku nie ma możliwości jej wyłączenia, np. z poziomu konta pracownika.
Podwójna autoryzacja dotyczyć będzie również wszystkich przyszłych kont, które stworzysz w HRnest – nie będzie trzeba ustawiać jej na nowo.
Podwójną autoryzację możesz aktywować także za pomocą API.
Jak wygląda logowanie z dwuetapową weryfikacją?
Kiedy aktywujesz weryfikację dwuetapową, proces logowania wyglądać będzie następująco:
Krok 1
Pierwszy krok logowania pozostaje niezmieniony: do HRnest możesz zalogować się za pomocą:
- swojego loginu i hasła
- za pomocą usługi zewnętrznej: konto Google lub Microsoft

Krok 2
Jeżeli logujesz się za pomocą weryfikacji dwuetapowej po raz pierwszy, na mail przypisany do Twojego konta w HRnest zostanie wysłana wiadomość z kodem autoryzacyjnym. Jednocześnie, po kliknięciu przycisku Zaloguj, zostaniesz przeniesiony_a na stronę weryfikacji dwuetapowej.

Krok 3
Wpisz kod autoryzacyjny na stronie. Jeżeli chcesz, aby przeglądarka, z której korzystasz została dodana do zaufanych – a weryfikacja dwuetapowa nie była wymagana za każdym razem, kiedy logujesz się do systemu – zaznacz opcję Zapamiętaj tę przeglądarkę.
Krok 4
Naciśnij przycisk Wyślij, aby zalogować się do systemu.
Co daje Ci weryfikacja dwuetapowa?
Korzystanie z dodatkowej metody autoryzacji logowania do systemu to większe bezpieczeństwo danych Twojej firmy i pracowników korzystających z HRnest.
Naszym priorytetem jest, aby Wasze dane były bezpieczne, a dzięki dodatkowej metodzie zabezpieczenia logowania, ryzyko nieupoważnionego dostępu do konta jest zdecydowanie zminimalizowane.
Zaloguj się do systemu i zabezpiecz dane swojej firmy za pomocą weryfikacji dwuetapowej.
Inne, mniejsze zmiany:
- Dodaliśmy dodatkowe powiadomienie dla konta Działu kadr, kiedy pracownik, który nie posiada przełożonego, wystawia Polecenie wyjazdu służbowego.
- Poprawki interfejsu i ulepszenia w działaniu systemu.