Close

Usprawnienia #51 – nowości w rozliczeniach delegacji, lepszy widok planów urlopowych

Wraz z początkiem tygodnia do HRnest trafiła kolejna porcja usprawnień. Tym razem poszerzyliśmy nieco funkcjonalność rozliczeń delegacji. Nasza lista planów urlopowych również przeszła drobne… odświeżenie. O co dokładnie chodzi?

150 znaków do wykorzystania – wszędzie

Zanim przejdziemy do najciekawszych informacji – garść drobniejszych, ale wciąż ułatwiających ogarnianie spraw HR usprawnień.

Wraz z ostatnią aktualizacją ujednoliciliśmy długość nazw załączników, które dodajesz do różnych wniosków. Teraz w każdym wypadku nazwa pliku może zawierać maksymalnie 150 znaków.

Wiemy, że czasami załącznik wymaga nieco szerszego opisania już w samej nazwie. Dlatego nie musisz stosować już tajemniczych skrótów w nazwach plików, które później kompletnie wypadają Ci z głowy.

Od dziś w HRnest porządkowanie załączników do wniosków stało się łatwiejsze.

Nowe powiadomienie mailowe dla pracownika

Jednym z najważniejszych powodów wprowadzenia HRnest w wielu firmach jest automatyzacja przepływu informacji.

Rozwijając naszą aplikację, przykładamy ogromną wagę do wprowadzania kolejnych usprawnień poprawiających ten aspekt procesów HR. Dlatego wraz z ostatnią aktualizacją, do HRnest zawitało nowe powiadomienie dla pracownika.

Nowy rodzaj powiadomienia dotyczy użytkowników korzystających z modułu Czas Pracy w HRnest. Wysyłane jest ono w sytuacji, w której Przełożony akceptuje czas pracy zarejestrowany przez Pracownika w danym miesiącu (lub innym okresie rozliczeniowym).

Pracownik otrzyma powiadomienie od razu, kiedy Przełożony dokona akceptacji czasu pracy. Pozwala to skrócić obieg informacji w firmie i docierać z ważnymi informacjami do osób najbardziej zainteresowanych.

Większy porządek w rozliczeniach delegacji

Czas przejść do najciekawszej części ostatnich usprawnień. Wiemy, jak wiele z Was ceni sobie możliwość rozliczania delegacji krajowych i zagranicznych w naszej aplikacji. Dlatego cały czas rozwijamy tę część HRnest, aby cały proces był prosty i nie zajmował cennego czasu – zarówno pracownikowi jak i pracodawcy.

Oto, co ostatnio zmieniło się w Delegacjach:

„Dodatkowe informacje”: rozliczenie gotowe na każdą ewentualność

Czasami podróże służbowe obierają nieoczekiwany kierunek. Nietrudno jest o nagłą zmianę harmonogramu ze względu na awarie pojazdów służbowych czy prywatnych lub inne zdarzenia losowe.

W momencie, kiedy mają one miejsce potrafią być irytujące. Jednak po pewnym czasie wypadają one z głowy, zarówno pracownika jak i osoby zajmującej się obsługą pracowników jeżdżących w delegacje.

Warto więc odnotowywać sobie, jeżeli w trakcie delegacji wystąpiły jakieś problemy czy nieoczekiwane sytuacje. Ułatwi to późniejsze rozliczanie i ewidencję podróży służbowych i wyeliminuje zakłopotanie w trakcie późniejszego przeglądania archiwum.

Właśnie dlatego ostatnia aktualizacja HRnest wprowadza możliwość uzupełnienia rozliczenia o dodatkowe informacje.

Odpowiednie miejsce na uzupełnienie szczegółów znajdziesz w miejscu rozliczenia kosztów podróży pojazdem prywatnym lub służbowy.

Wystarczy, że klikniesz w przycisk z ikoną ołówka i dodasz ważne informacje, które przydadzą się potem w trakcie analizowania kosztów wszystkich podróży służbowych w firmie.

Blokada edycji stawek i walut diet przez pracownika

Kolejna zmiana wprowadza dodatkowe ułatwienie dla każdej osoby zajmującej się rozliczaniem delegacji w firmie.

Ostatnia aktualizacja wprowadziła blokadę możliwości edytowania stawek diet i walut dla pracowników. Poszczególne wartości mogą być edytowane tylko przez 2 rodzaje kont:

  • Konto osoby rozliczającej delegację
  • Konto Działu kadr
Widok z poziomu konta Działu kadr
Widok z poziomu konta Pracownika

Zmiana ta wyeliminuje ryzyko pomyłek w rozliczeniach i zapewni większy porządek w ewidencji podróży służbowych w Twojej firmie.

Nowa kolumna w widoku listy PWS

Ostatnia aktualizacja pozwala Ci jeszcze łatwiej kontrolować postęp rozliczania Poleceń Wyjazdów Służbowych. Od niedawna, po wejściu do widoku wszystkich PWS wystawionych w HRnest zobaczysz nową kolumnę: „Rozl.?”

Pozwala ona w prosty sposób sprawdzić, czy dany PWS został już rozliczony.

Kolumna ta pojawia się zarówno w systemie, jak i w pliku Excel, który możesz wyeksportować z HRnest:

Inne, mniejsze zmiany:

  • Poprawa wyglądu listy planów urlopowych
  • W wersji angielskiej dodano linki do instrukcji integracji HRnest z kalendarzami zewnętrznymi

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.